2012. jún. 29.

Lissa Price - Testbérlők

"Hosszú ideje nem voltam már boldog. Régen volt már az, hogy az élet szájfényből, zenehallgatásból, és butuska barátnőkből állt. Régen volt, hogy a legnagyobb aggodalmat az jelentette, írunk-e dolgozatot vagy elfelejtettem-e a házi feladatomat. Most már többre vágytam. Biztonságra, szabadságra és életre."

Sztori: Egy jövőbeni háborúban Amerika lakosságának nagy része kipusztult. Csak a 20 év alattiak és a szép korúak élték túl a vegyi fegyverek pusztítását. A technika lehetővé teszi, hogy az idősek fiatal testet béreljenek. A 16 éves Callie az utcán él öccsével, mindennapi harcban a vízért és élelemért. Végső elkeseredésében jelentkezik donornak. A belé ültetett chip azonban meghibásodik, felébred és a dúsgazdag testbérlője életét kezdi élni.


Ifjúsági dísztópia, aki nem vár mást, mint ami általában ennek a műfajnak a sajátossága az jól fog szórakozni.
Továbbra is nagy kedvencem ez a műfaj annak ellenére, hogy továbbra sem én vagyok a megcélzott korosztály és ennek megfelelően nyilván másként is viszonyulok hozzá.

                                                            Az írónő Lissa Price

Amiben mindenképpen kiemelkedik a többi hasonló stílusú könyvek közül, hogy nincsenek benne üres járatok, rögtön belevág a közepébe és egy percre sem enged a feszes tempóból. Nincs megállás, egymás után történnek az események, ettől aztán rendkívül olvasmányos a regény, akár egy délután is elolvasható.
Ugyanakkor ez az egyik legnagyobb negatívuma is. Nincs idő magyarázásra, leírásra, karakterizálásra.
A másik és legnagyobb negatívuma az, hogy a stílus meglehetősen egyszerű, a megfogalmazás (fordítás?) néhol bizony eléggé slendrián. Volt, hogy többször is el kellett olvasnom egy mondatot, mert elsőre nem állt össze a mondanivalója. Elütés is szép számmal akadt benne sajnos.

A világ felépítése nem teljes, sok mindenre nincs magyarázat, nehéz filmszerűen elképzelni, de ez azt kell mondjam  szinte már véd jele ezeknek a típusú regényeknek, és ebből a szempontból ez még nem is tartozik a rosszak közé.
A történet egyszerű, mondhatnám a szokásos: elnyomott, szegény lány küzd a megélhetésért a szabadságért. Aki szegény annak kilátástalan az élete, aki gazdag az viszont mindent megengedhet magának.
A csavar ebben a sztoriban a testbérlés, ami elég érdekes ugyanakkor meglehetősen elborzasztó.
Gondold el egy nap elalszol egy "kórházban" majd felébredsz napok, hetek vagy egy hónap után miközben a tested egy 100 éves használta mindenféle olyan dologra amit Te sem tennél meg. Elég betegesen hangzik ugye?






A női főszereplő Callie nagyon jól megírt karakter, erős, szívós, életrevaló, de nagyon is szerethető. Ez sajnos nem igaz az összes többi szereplőre. A szerelmi háromszög bár megjelenik nem túlzott, ebben a könyvben nincs "nyűglődés" a szerelmi vonalon, ezt mindenképpen értékeltem.
Blake figurája teljesen egy dimenziós figura semmi megragadó nincs benne, érthetetlen mivel kelti fel a lány érdeklődését. A többi szereplő is eléggé papírklisé, nincsenek túlbonyolítva, még a gonosz ellenfélről sem tudunk meg sokat. A cselekmény mindenek előtt.
A végén lévő dupla csavar első felét könnyen kitaláltam, szinte adta magát a dolog. A másodikkal kapcsolatban azonban eléggé zavarban vagyok, nem is igazán értem vagy ha mégis akkor az eléggé kiábrándító.

Elég sok negatívumot írtam, de félreértés ne essék, azért elég jól szórakoztam ezen a könyvön. Mindenképpen ajánlom a műfaj kedvelőinek, tökéletes kikapcsolódás egy hűvös szobában vagy a strandon.
Ne várjatok sokat és akkor nem fogtok csalódni.
(Lehet hogy nekem sem a Sárkányok tánca után kellett volna olvasnom, ami elég magasra tette a mércét, ha cselekményben nem is, de a fogalmazásban, stílusban mindenképp.)

Ó és igen, természetesen lesz folytatása a könyvnek, amit mindenképpen elolvasok, és remélem, hogy hasonlóan cselekmény dús, de kissé jobban megírt történet lesz.  

Értékelésem: 5/3,5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése