2012. jún. 22.

Sorozatajánló - Falling Skies

 Frissítve!!!
A tavalyi nyár egyik sci-fi sorozata, amely kellemes kikapcsolódást nyújtott számomra 10 részen keresztül.
Idén pedig folytatódik a 2. évaddal.

Sztori: A Földet idegen lények szállták meg, az emberiség szinte teljesen kipusztult, akik megmaradtak csapatokba szerveződve bujkálnak a földönkívüliek elől. Egy ilyen csapat tagja Tom Manson (Noah Wyle) a történelemtanár, aki feleségét elvesztve 3 fiát próbálja életben tartani. A középső fiút azonban az idegenek elrabolják...


Egy db. vámpír vagy vérállat sem található a sorozatban, viszont vannak benne ufók. Úgy gondoltam tavaly, hogy a True Blood mellett egy jó nyári kis csihi-puhi sorozat lesz, amolyan V utánpótlás.
Talán koncepcióból vagy költségvetési okokból de ez inkább egy családi dráma lett, nem pedig igazi sci-fi sorozat.


Voltak benne kicsit nyögvenyelős részek, de összességében pozitív a véleményem róla.
A történet nem a megszállással hanem annak következményeivel foglalkozik, amolyan poszt-apokaliptikus sorozat ez. Azt boncolgatja, hogy mi történhet az emberiséggel egy szinte mindent elpusztító idegen invázió után. 
Az ellenség a képen látható fura lény,  gyerekeket rabol és "átalakítja" őket a saját szolgálatába. Előlük a túlélésért küzdve menekül  a pár száz emberből álló kis csoport, melynek fókuszában a főszereplő tanár és kis családja áll.
Mint minden poszt-apokaliptikus filmbe kell a dráma, ezt szolgálja a gyermekeiért küzdő apa, a túlélésért, a mindennapi élelemért küzdő emberek harca.
Természetesen az ember nem bújik ki a bőréből és itt is ember embernek farkasa, mert ugyan miért is fogna össze mindenki egy közös ellenség ellen?
Kicsit sablonos, kiszámítható, sőt néhol még logikátlan is, egy kicsit hasonló a Jericho című sorozathoz, de annál szerintem jobb.


Sokaknak okozott csalódást mivel kevés az akció jelenet és sok a családi dráma, de nekem mivel nőből vagyok bejött.
Az alapötlet nagyon jó, mivel tv-s produkció így a megvalósítástól sem vártam sokat, és ezáltal nem is csalódtam, szerintem egész jó sikerült az idegen lények, űrhajók stb. filmre vitele.
 Noah Wyle hozza a formáját, én amúgy is kedvelem így elvoltam vele. Rajta kívül akit még megemlítenék Colin Cunningham, aki Pope szerepében zseniálisan hozza az őrült fickót.
A fiatal színészek azonban nem lopták bele magukat a szívembe. És igazi szívtipró szereplőt sem találtam, akiért rajonghatnának a női nézők. :)
Mindezek ellenére ajánlom mindenkinek, a második évad már elkezdődött szintén 10 részes lesz.
Sajnos magyar bemutatóról nem tudok, a felirattal vagy eredeti hanggal nézők ezúttal is előnyben. És a második évadban még John Locke (Terry O'Quinn) is feltűnik.

1. évados trailer

2. évados trailer

2. évad 5 része után még inkább ajánlom. Több az akció, de még mindig van dráma is és mintha a fiatal színészek is jobbnak tűnnének. Az idegenekkel is megtörtént némi kapcsolatfelvétel és határozottan halad előre a cselekmény. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése