2012. aug. 29.

Leiner Laura - Remek!

"-Forgatókönyvíró leszek Hollywoodban-mondtam, mire ő:
-Aha, én meg olasz focista Milánóban.
-Mikor átveszem az Oscar-t a legjobb forgatókönyvért, neked is megköszönöm!-feleltem, miközben a falamon levő filmplakátokat figyeltem.
-Aha, én meg mikor belövöm a győztes gólt a világbajnokságon, azt kiabálom majd: Lindaaaa! És a stadion minden szurkolója utánam: Lindaaa!-mondta, miközben a tévét nézte ahol nem meglepő; focimeccset adtak.
-Aha!-válaszoltam.-Kérsz inni?
Igen-jött a válasz.
Ezek voltak a mi álmaink." 


UPDATE:
A KÖNYVBŐL UTAZÓ LETT, ITT LEHET JELENTKEZNI:
 http://moly.hu/tagok/ananiila/utazokonyvek

Sztori: Linda épphogy átbukdácsolva az érettségin a nyarat semmittevéssel tölti, egészen addig amíg el nem helyezkedik egy videotékában. Az álmodozó, magányos lány élete egycsapásra megváltozik. Szakítás, nyaralás, esküvő, új haverok na és Jason....

 Fura volt az SZJ gimi után olvasni Laura egy korábbi könyvét. 
Az írás stílusa, humora, karakterei ha kicsit kezdetlegesen is de kétségtelenül leinerlaurás. Majdnem hozza azt a varázst amit az SZJ gimi, de csak majdnem. 


Ami miatt az elején meglehetősen szenvedtem a könyvvel az a főszereplő Linda karaktere. Ő ugyanis nekem kimondottan ellenszenves, irtóra idegesítő leányzó. Mindenkit lenéz és butának tart, holott úgy bukdácsolta végig a középsulit, 19 évesen nem akar tanulni vagy tisztességes munkahelyet keresni csak élősködik a gazdag szülei nyakán (akik mindent megengednek neki!) és forgatókönyvírónak képzeli magát pedig még egy sort sem írt. Az SZJ gimis Renátában is van jó pár idegesítő vonás, de ő alapvetően szerethető figura. Bár van fejlődés Linda karakterében nekem a végére sem sikerült megkedvelnem és ez mindenképp levon a sztori élvezhetőségéből. 

A többi szereplő viszont nagyon jól kitalált figura. Bár a párhuzam nálam elég erős a gimis sorozattal, (Jason-Cortez, Mike-Ricsi, Jenny-Virág) a karakterek jóval életszagúbbak. Mondjuk tényleg elég ostoba egy társaság, viszont szórakoztató. 

"Kiválasztott egy kis Colosseum-ot (Jenny), és amikor fizetett, akkor szólt az eladónak, vagyis mutogatta, hogy egy másikat szeretne, visszavitte a Colosseum-ot, és felemelt egy ugyanolyat.
-Linda! Segíts keresni egy jót!-nyávogta, odamentem mellé, mert láttam, hogy gondban van.
-Ezzel mi a baj Jenny?-kérdeztem értetlenül, mert nekem nagyon tetszett a kis szobor. Én például imádtam az ilyen lekicsinyített másokat, volt otthon pár darab.
-Keressünk egy olyat, ami nincs eltörve! Nézd meg, mindnek le van a fele törve! – mondta Jenny.
Néztem az arcát, vártam, hogy mondja ja, csak vicceltem, de nem mondta."



Akiknek túl nett vagy rózsaszín az SZJ gimi világa az ebben a könyvben jobban érezheti magát. (dohányzás, italozás, bulik) Itt sem történik semmi eget rengető, lassan folydogálnak az események a jellegzetes humorral átszőve. 
Jó kis olvasmány volt, de nem éri el az SZJ gimi színvonalát. Azért persze kíváncsi vagyok a második részre, már csak be kellene szerezni, egyenlőre sehol nem találok egyetlen példányocskát sem.:( Megvolt.

értékelésem: 5/3,5



2 megjegyzés: