2012. nov. 28.

K.M. Moning - Új nap virrad - Tündérkrónikák 5.

"A legtöbb ember jó, de alkalmanként tesz valamit, amiről tudja, hogy rossz. Néhány ember rossz, és mindennap küzd, hogy uralni tudja a tetteit. Mások a velejükig romlottak, de egy cseppet sem törődnek vele, amíg el nem kapják őket. De a gonosz egészen más teremtmény, Mac. A gonosz olyan rossz, amelyik azt hiszi magáról, hogy jó." 

Sztori: Egy halott férfi fekszik Mac előtt, akit a lány segített megölni. Vajon ki ő? Hosszú utat tett meg a shide-látó mióta Dublinba érkezett. De sok kérdésre nincs még válasz. Vajon Mac, ember egyáltalán? Kicsoda Barrons és titokzatos barátai? Milyen titkai vannak V'lane-nek? Vajon Dani igaz barát? Mit akar a Sinsar Dubh? Megmenthető a világunk? Vagy maga Mac hozza rá a pusztulást?

 Az előző részekről a bejegyzést a Tündérkrónikák címkéknél találod.

Mindenki csak saját felelősségére olvassa, igyekeztem konkrét spoiler nélkül írni!

Nos vége.
Fantasztikus sorozaton vagyok túl, amit biztos vagyok benne, hogy még többször el fogok olvasni.
Azonban van bennem némi szomorúság több okból is:
Egyrészt véget ért egy csodás utazás, amit MacKayla Lane-nel együtt én is bejártam. (Legalább is egyenlőre, hisz az írónő több folytatást is tervez a mellékszereplőkkel a központban, sőt egy rész külföldön már meg is jelent Dani főszereplésével.)
Másrészt annyira szerettem volna 5 pontosra értékelni, de sajnos nem tehetem, mert nem vagyok 100 %-ig elégedett.

Az ötödik rész ott folytatódott ahol az előző véget ért. Nagyon tetszett a történet eleje, csak úgy faltam az oldalakat. Izgatott voltam, sodort magával a történet. Azért voltak részek amik nem tetszettek:
Két dolgot tudok megemlíteni: az egyik, a sok vívódás, hogy végül is kicsoda Mac. Ez vagyok, nem mégsem, de mégis, de nem, hanem inkább az, de nem mégsem és így tovább. Nekem ez az agyamra ment.
A másik dolog ami nem tetszett: V'lane karakterének alakulása.

Ami tetszett: minden más. A történet, a fordulatok, a vége, a szereplők, a rengeteg jó vagy érdekes gondolat, amit Moning beleszőtt a könyvbe és a humor, ami szerencsére át-átszövi ezt a sötét néhol nagyon komor hangulatú könyvet.
Nagyon örülök neki, hogy beszereztem ezt a sorozatot és biztos, hogy a spin-off részeket is el fogom olvasni.

Értékelésem:
Történet: nagyon fordulatos, izgalmas, megdöbbentő, elgondolkodtató, hangulatos és az érdeklődést végig fenntartó. Soha nem lehetett tudni, hogy ki a gonosz, van e egyáltalán 1 fő gonosz vagy mindenkinek van valami eltitkolni való ügye. Látszik, hogy az írónő mindent kitalált előre és gondosan felépítette a cselekményt és hozzá a karaktereket. Egyedül V'lane figurájánál nem érzem ezt az átgondoltságot. Az ahonnan kezdett és ahová eljutott szerintem nem lett pontosan levezetve, pedig nagyon fontos szereplő ő. Lehet, hogy nem figyeltem eléggé erre a figurára?(bár ezt nem hiszem, mert ő a kedvenc karakterem) Egy újraolvasáskor talán észreveszek új jeleket és akkor megkövetem Moning-ot.
Szerencsére a történet végére szinte minden kérdésre választ kapunk. Amit elvarratlannak érzek, azt úgy gondolom a spin-off történetekben folytatni fogja Moning, ilyen pl. Dani ügye. (nem véletlen, hogy övé az első spin-off) 5/4,5
Karakterek: ez a sorozat ebben a legerősebb. Én az elejétől fogva szerettem Mac-et. A szivárványlány és a harcos királylány énje is bejött nekem. Úgy fejlődött a karaktere, hogy végig megmaradt ön-azonosnak.
Barrons tökéletes férfi karakter, nem véletlen ez a hatalmas rajongás amivel az olvasók körülveszik. Bár azért ha az életben összefutnék vele lehet, hogy simán lebunkóznám és soha nem állnék vele szóba. :) Nagyon tetszett ahogy lépésről-lépésre egyre többet megtudtunk róla: hogy mi a titka, miért keresi a könyvet és hogy mit érez a lány iránt. De engem, mint szinte mindig a mellékszereplők sokkal jobban izgatnak, jelen esetben Ryodan érdeklődésem tárgya. Nagyon-nagyon remélem, hogy a későbbiekben kap egy külön könyvet társaival egyetemben. A ő múltjuk, jelenük megérne egy külön sorozatot. Na és persze Ryodan és Jo között már volt egy pengeváltás amiből arra következtettem, hogy nekik még lesz közük egymáshoz. :)
A McKeltarok is külön sorozatot érdemelnének. (már van, csak magyarul nem jelent meg) Christian története sem került lezárásra. Vajon mi lesz vele?
Rowena az egyik legellenszenvesebb karakter az egész sorozatban. Az írónőnek úgy sikerült negatív képet alkotnia róla már az elején, hogy szinte semmit nem tudtunk róla. Most végre elnyerte méltó jutalmát, gonosz vén szipirtyó. Umbridge (HP) jutott róla eszembe, ő volt ilyen kibírhatatlan nőszemély. 5/5
Stílus: az írásmód színvonalában határozott fejlődés van az első részhez képest. Nagyon-nagyon tetszik a fordítás is. Engem nem zavar, (mint sokakat) hogy Barrons mellkasában kígyó zörög. Nagyon olvasmányos, ugyanakkor nem leegyszerűsített, mint mostanában az ifjúsági regények többsége.5/5
Kiadás: ez a legszebb borító az öt közül. Egy baj van vele, hogy mindegyiktől különbözik, így aztán a sorozat öt részéből háromnak egyforma az oldala, kettőnek meg teljesen különböző. Nem mutat jól a polcon.

Spoiler!!!!
Legmegdöbbentőbb jelenet: sok helyen kerestem az állam, de legjobban amikor kiderült, hogy Daninek köze van Alina meggyilkolásához.
Kedvenc: Barrons és Mac közötti párbeszédek és különösen Jericho szerelmi vallomása:
"– Te Mac vagy – mondja –, én pedig Jericho. És semmi más nem számít. Soha nem is fog. Olyan helyen létezel, amely számomra minden szabályon túl van. Érted?
Értettem.
Jericho Barrons épp most mondta, hogy szeret."

Spoiler vége!!!!

Összefoglalva: 5/4,5 és ez az egész sorozatra is igaz. Olvassátok! Érdemes!
Kedves Cor Leonis kiadó! Jelzem, hogy március elején van a szülinapom, és nagyon szeretném megkapni rá az Iced magyar kiadását!











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése