2014. jún. 29.

The Walking Dead - sorozatajánló

The Walking Dead
Műfaj: horror, zombis-apokaliptikus
A sorozat története egy képregényen alapul.

AMC produkció
Szereplők:
Andrew Lincoln (Rick Grimes)
Chandler Riggs (Carl Grimes)
Jon Bernthal (Shane)
Sarah Wayne Callies (Lori Grimes)
Steven Yeun (Glenn)
Norman Reedus (Daryl)
Laurie Holden (Andrea)

Sztori:
Rick Grimes seriff, egy lövöldözés során megsérül és kómába kerül. Felébredve egy teljesen más világ fogadja, mint amihez szokott. A kórházat és az utcákat is elárasztották a sétáló halottak. A seriff reménykedik, hogy rátalál eltűnt feleségére és fiára. Útja Atlantába viszi ahol találkozik pár túlélővel...

I.e még a VHS korszakban nagyon népszerűek voltak a zombis filmek, adták-vették az osztálytársaim egymás között a suliban. Én is belenéztem egy-kettőbe, többnyire tekerve, akkor lettem mindmáig tartó ellensége az összes zombis filmnek.
Aztán már nem emlékszem miért, de elmentem moziba megnézni az Eleven testeket, utána meg a Z-zombiháborút és ezek megindítottak a lejtőn.
2014.06.15-én vasárnap semmi dolgom nem lévén nézegetni kezdtem, hogy milyen sorozatba kezdjek bele és megakadt a szemem a The Walking Dead első szinkronizált részén. Gondoltam miért is ne, belenézek aztán meglátjuk. Aznap 9 részt néztem meg és 10 nappal később végeztem a 4. évad utolsó részével. Így csak a 24 tudott bedarálni 10 évvel ezelőtt. Most aztán várhatom 2014.10.12-ét, vagyis az 5. évad első részét.

Nem akarok senkit félrevezetni, igen, vannak benne undorító részek. Rengetek zombigyilkolás, harapás, belezés, széttört fejek stb. vagyis csupa olyan dolog ami miatt nem szeretem ezeket a filmeket.
Viszont van mellette egy erős történet, erős karakterekkel, jól kitalált és megvalósított világgal. Olyan szereplőkkel akikért lehet szurkolni és szorítani. Elég széles a skála, mindenféle embertípus előkerül, érdekes látni ki, hogyan éli meg ezt a kegyetlenül megváltozott világot. Ebben rejlik a sorozat ereje tulajdonképpen nagyon erős dráma, szórakoztató akcióval. Egy idő után a zombik áradata csak egy zavaró tényező lesz, hisz az igazi harc az emberek közt zajlik.

Spoiler mentes zóna!!!

Első évad: 10/9
Mindössze 6 részből áll.
Rick a kómából felébredve és szembesülve a helyzettel töretlenül hisz benne, hogy felesége és fia még élnek. Így a keresésükre indul. Útja során találkozik több túlélővel is akikkel hamarosan egy csapatot alkotva együtt próbálnak biztonságos helyet keresni maguknak.
Az egész egy road movie-hoz hasonlít leginkább.
Engem nagyon berántott ez az évad pár óra alatt végignéztem  hat részt, a végére már egészen megszoktam a zombikat is. (szinkronban kóborlók, de hívják őket járkálóknak, húsevőknek is, a zombi kifejezés az eredeti változatban sem hangzik el soha)

Második évad: 10/10
Ez az évad már 13 részből áll és egy fokkal jobb is mint az előző.
A fő szál, hogy a csoport egyik gyerek tagja Sophia elkeveredik a csapattól. Keresése során túlélőink egy farmra bukkannak, az ott élő emberek befogadják Rick-éket.
Talán ez az évad tetszett a legjobban. Bár sokak szerint leült a dolog azzal, hogy viszonylagosan biztonságos környezetre lelt a csapat. Lehet, hogy kevesebb lett az akció, de előtérbe kerültek az érzelmek, a konfliktusok.

Harmadik évad: 10/8.
16 részből áll, számomra ebben voltak a legbosszantóbb részek. Tudom, hogy sokan szeretik a kormányzó karakterét, nekem mégsem tetszett. Számomra David Morrissey nem volt elég ütős erre az egyébként jól kitalált karakterre. Ráadásul a leginkább irritáló szereplő Andrea, is túl sokat szerepelt ebben az évadban.
Ebben az évadban jelenik meg legjobban az ember embernek farkasa törvény. Az érzelmek, indulatok a tetőfokra hágnak és háború tör ki.

Negyedik évad: 10/9
Szintén 16 részes.
A még megmaradt túlélők szétszakadtak, nem tudják egymásról, hogy élnek e vagy meghaltak. De túl kell élniük és eljutniuk a Végállomásra.
Több szálon fut a cselekmény, van, hogy egy rész csak egy túlélőcsapatra koncentrál. Nekem nagyon tetszett ez a megoldás.

Direkt nem árultam el a főbb történéseken kívül többet, mert ezzel az ajánlómmal azok figyelmét szeretném felkelteni akik hozzám hasonlóan irtóztak/irtóznak a zombi-filmektől. 
Higgyétek el nagyon érdemes belekezdeni ebbe a sorozatba! Csak aztán tudjátok is abbahagyni!

Nagyon színvonalas produkció, nem véletlen, hogy nem 22 részes, gondolom sokba kerül a látvány és a rengeteg szereplő/statiszta.
A szereplők viszonylag ismeretlen színészek, a Szökés nézőknek a Lorit játszó színésznő lehet ismerős, aki itt is iszonyúan idegesítő karaktert hoz.
Nincsenek benne jóképű, szexi fiúk, de még dögös csajok sem, viszont van tartalom és izgalom.
Az alkotók nem bánnak kesztyűs kézzel a főszereplőkkel sem, sokan nem élték túl a 4 évadot, viszont jöttek helyettük mások. Az én összes kedvencem él még, bár a legnagyobb kedvencemnek a képregények szerint már meg kellett volna halnia. Nos igen a képregények az nem az én műfajom, az első hat részbe belenéztem, de annyi elég volt. Viszont most el kezdtem olvasni A Kormányzó színre lép című könyvet, ami amolyan kiegészítése illetve inkább előzménye a 3. évad egyik szálának.

Négy dolog bosszantott csak a sorozat nézése közben:
1. Lori, úgy ahogy van az a nő egy borzalom, szerintem nem egyedül vagyok aki végig azt várta mikor nyírja már ki valaki. Ehhez nálam nagyban hozzátesz Callies, akit már a Szökésben sem bírtam.
2. A halálos betegségből, sérülésből nagyjából 2 nap alatt lábra áll mindenki. (legalábbis akit még nem akarnak kinyírni az alkotók)
3. Andrea, a harmadik évadban, amikor modelleket megszégyenítő riszálással jár kel, és flörtölget a kormányzóval, arcán azzal az undorító mosollyal.
4. a 3. évadra mindenki, még a gyerekek is tökéletesen tudnak célozni és fejbe lőni.

Minden más viszont tetszett. 
És remélem neked is fog, ha ezek után belekezdesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése