2014. júl. 13.

Gaura Ágnes - Lángmarta örökség

" …neked tényleg mindegy, melyik testrészeddel gondolkodsz, a farkadban is kábé annyi virgonc agysejt van, mint a szürkeállományodban. Nekem viszont elég neuron működik az agyamban ahhoz, hogy még az általatok gerjesztett problémákat is elemezzék és menedzseljék, így nincs szükségem arra, hogy más testrészemmel is gondolkodjak – magyaráztam a férfiak és nők közötti egyik alapvető különbséget.
– Ezt az elméletet bizonyára a fallosz-irigység szülte – jegyezte meg Attila lebiggyesztett ajakkal.
– Nem túl valószínű – feleltem, mivel fallosz-irigység nem létezik. Azt az elméletet a fallosz-büszkeség szülte."


Borbíró Bori sorozat 4. része.
Előző részről itt írtam.

Sztori:
Weinhauser nagyi hagyatéka nem csak szellemi  kihívások elé állítja Borit, az egyiptomi hieroglifákkal írt szöveg ugyanis óriási veszélybe sodorja a lányt. Felbukkan egy ősi boszorkányszövetség, egy Ajtony nevű vámpír, és a Hajós dinasztia képviseletében Jakab. Ők mind az örökséget akarják. Miközben folyik a harc és a taktika a felek között, Géza is meglepetéssel szolgál.

Moly-adatlap

Az előző rész okozott némi csalódást, így kicsit féltem vajon miként alakul a történet. Szerintem Ágnes olvasta az előző részekhez megfogalmazott kritikáimat és most az én ízlésem szerint írta meg a sztorit.
Na persze, ez csak vicc volt, de tény, hogy sokkal jobban tetszett ez a történet, mint az előző két rész.

A továbbiak olvasása csak az előző részek ismeretében ajánlott!


Az elején nem volt hosszú felvezető, rögtön elkapott a történet és vitt is magával. Gyerekkoromban imádtam Egyiptom  történelmét, azóta ugyan megkopott a varázs és a tudásom is, de jó volt egy kicsit elmerülni újra ebben a témában. Igaz már szinte vége volt a könyvnek mire megérkeztünk Egyiptomba, de én nem bántam, sőt. Az azelőtti történések sokkal jobban tetszettek, mint a sírkamrás jelenetek.
Imádtam, hogy Attila ismét a régi önmaga, vagy legalábbis majdnem hozza az első részben megismert bunkó, cinikus, titokzatos lényét. Bori és a közte folytatott párbeszédek a legjobb jelenetei a könyvnek. Remélem sokáig megmarad köztük a távolságtartó vibrálás, kár lenne elrontani egy románccal. Toporogjon csak egy helyben a kapcsolatuk, legyen jó sok előjáték, hogy aztán robbanhassanak majd úgy kb. a 7-8. részben. :) Addig sok-sok vihart és szócsatát!
Ami Gézát illeti nekem eddig túl színtelen volt, de most kapott egy rendkívül érdekes történetszálat ezzel az átalakulással, kíváncsian várom a folytatását. Remélem bekever még Bori életébe.
A másik meglepetés Fehérholló, akinek személyiségébe sokkal mélyebben beláthattunk, mint eddig. Egész megkedveltem a fickót.
Sajnos Béla és Koppány nem szerepel a részben épp csak meg vannak említve. Eric még mindig parkolópályán van, amolyan- na hozzuk be őt is egy-két jelenet erejéig nehogy elfelejtse az olvasó- szinten.

Erre a részre is jellemző, hogy a könyv 80 %-a párbeszédekből áll, de már nem zavart annyira, mint az előző résznél, mivel nem volt annyi magyarázó, már-már okoskodó a szöveg ami megtörte volna a dinamikát. Ágnes stílusa melynek jellemzője a könnyed, fiatalos, humoros párbeszédek még mindig levesz a lábamról. Nagyon olvasmányos és magával ragadó. Nekem sokkal pergőbb volt, mint az eddigi könyvek, egyszer sem kalandoztam el olvasás közben, pedig ez eddig mindegyik részél előfordult. 
Már nemcsak a húgom, de az unokatesóm is rajongója lett a sorozatnak.


Történet: 10/9
Karakterek: 10/9
Stílus: 10/10

Kiadás: Delta Vision 2014
Hétköznap kezdtem el amikor csak este tudok olvasni, de ezt a könyvet akkor képtelenség, mert olyan apró betűkkel van szedve, hogy megfáradt szemeim nem bírják. De sebaj mert a hétvégén ráértem.

Műfaj: urban fantasy

Értékelés: 10/9
Csak azért nem tíz, mert a sírkamrában történtek nem tetszettek és mert mondat közben van vége ennek a résznek. Nagyon várom a folytatást, remélem még idén!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése